Excursiereis naar Deurne

Excursiereis naar Deurne.

Graag nodigen we iedereen van harte uit voor onze excursie, die dit jaar voert naar

Deurne

Datum: zaterdag 22 september 2018.
Vertrektijd: 8.45 uur.
Vertreklocatie: Kerkplein Wintelre.
Begeleiders: gidsen VVV Deurne.

Dit jaar gaat onze excursie naar het mooie peeldorp Deurne, welk in de laatste 150 jaar een stormachtige ontwikkeling heeft doorgemaakt. Dit alles hangt natuurlijk samen met de grootschalige ontginning van het hoogveen in de Peel. Turf en turfstrooisel waren de belangrijkste producten, die zorgden voor veel inkomsten.
Verder is Deurne ook bekend van gebroeders Van Doorne (de grondleggers van DAF), dokter Wiegersma en de schrijvers Antoon Coolen en Toon Kortooms.
We willen om ca, 9.45 uur aankomen bij DAF Drinks en Food voor koffie/thee met iets lekkers. Daarna verdelen we ons in 2 groepen, waarbij een groep een bezoek brengt aan het Heemhuis en de andere groep o.l.v. een gids de zgn. DAF-wandeling maakt. Na een goed uur draaien we de rollen om, zodat beide groepen beide onderdelen hebben gedaan. Rond 13.00 uur lopen we naar restaurant “De Potdeksel” waar we dan om 13.20 uur de lunch hebben. Om 14.30 uur vangt het middagprogramma aan met een bezoek aan de grote Sint Willibrorduskerk. Ook hier werken we met 2 gidsen en 2 groepen, waarbij een groep een rondleiding door de kerk krijgt en de andere groep een toer over de gewelven maakt. Na 3 kwartier wordt er geruild, zodat iedereen alles kan aanhoren en bekijken, Vanaf 16.00 uur is er vrije tijd en kan men op eigen gelegenheid evt. een bezoek aan “Het Wiegersmamuseum” brengen.
Om 17.30 uur staat in “De Potdeksel” voor ons het diner klaar, waarbij er een keuze uit vlees of vis gemaakt kan worden bij het hoofdgerecht. Om 20.00 uur staat de bus klaar voor vertrek naar onze mooie hoge dorpen.

De all-in kosten voor deze dag zijn: € 55,00 p.p.
Deze worden contant geïnd bij de koffie/thee.

Aanmelden kan tot 17 september a.s. bij
Ad de Vooght, tel: 040-2052633 of via de

Ad de Vooght, namens “De Hooge Dorpen”.