Excursiereis naar Roosendaal

Excursiereis naar Roosendaal.

Datum: zaterdag 30 september 2017.
Vertrektijd: 8.45 uur.
Vertreklocatie: Kerkplein Wintelre.
Begeleiders: o.a. Lenny Hamans, Peter Dekkers, René Konings, Jos Hopstaken.

Dit jaar zijn we voor onze excursie te gast in West-Brabant, in het voor ons wat onbekende Roosendaal. Vanouds her is de stad bekend om haar grote spoorweg- emplacement, wat te maken had met nabijheid van de Belgische grens. In vroeger eeuwen was de plaats het centrum van grootschalige turfwinning, waarvan nu nog sporen zijn terug te vinden. Om 10.00 uur worden we welkom geheten door onze zustervereniging in het voormalige klooster Mariadal. Na genoten te hebben van een lekker kopje koffie of thee met een Roosendaalse specialiteit, krijgen we uitleg over de ruimtes van de Heemkundekring. Nadien is er rondleiding door het kloostergebouw, de kapel en de grote, mooie tuin o.l.v. Cor van Nispen.
Daarna lopen we naar de Markt, waar we in restaurant D’Ouwe Mart om 12.30 uur de lunch gebruiken. Vanaf 14.00 uur hebben we dan een stadswandeling met gidsen door het centrum van Roosendaal, die ons dan om plusminus 15.00 uur afzetten bij museum het Tongerlohuys. In dit museum is o.a. ook de geschiedenis van Roosendaal te zien. Ook hier zal een lid van de Heemkundekring “De Vrijheijt van Rosendale” ons begeleiden en van de nodige informatie voorzien. Dit museum is voor houders van de museumjaarkaart gratis toegankelijk; dus deze kaart meenemen, indien je die hebt!
Rond 17.15 uur worden we verwacht in bovengenoemd restaurant voor het afsluitend driegangen diner, waarna we om 19.00 uur weer afreizen naar onze “hoge dorpen”.
Het belooft weer een mooie en gezellige, maar vooral leerzame dag te worden!
Aanmelden kan tot maandag 25 september bij Marcel van Hest, tel.: 040-2052184 of per mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
De kosten zijn € 60,00 per persoon, die contant geïnd worden bij de koffie/thee.

Marcel van Hest,
namens heemkundevereniging “De Hooge Dorpen”.

Heemkunde vereniging De Hooge Dorpen

• IBAN : NL24RABO0107044846
  • KvK : 40237279

Secretariaat