Fietstocht Oirschot

Uitnodiging,

Van harte nodig ik alle belqangstellenden uit voor onze jaarlijkse fietstocht, die ons dit jaar voert naar het mooie

Oirschot

Datum: zaterdag 8 juli 2017.
Vertrektijd: 9.00 uur.
Vertreklocatie: Jacobushoeve, Vessem
Begeleiders: José van Rooij, Frans van Haaren.

Dit jaar doen we met onze fietstocht het voor ons bekende Oirschot aan met haar mooie marktplein en indrukwekkende basiliek. Vanuit Vessem rijden we langs stille wegen en mooie paden naar onze eerste bestemming. Dat wordt het Erfgoedcentrum aan de Decanijstraat 10 van onze zustervereniging “De Heerlijkheid van Oirschot”, waar we ontvangen worden met koffie/thee en iets lekkers. Nadat we uitleg hebben gekregen over het reilen en zeilen van hun vereniging door onze gastheren en we nog even hebben kunnen rondkijken, worden we tegen 11.00 uur opgehaald door onze gidsen voor een wandeling door de oude dorpskern van Oirschot. Hierbij zullen ze ons allerlei zaken vertellen over de geschiedenis en de bijzondere gebouwen van het dorp. Nadien verwacht men ons in Café ’t Vrijthof voor de lunch, waarbij de mogelijkheid bestaat om zelf nadien nog iets te drinken.
Om 14.00 uur is het tijd om naar het icoon van Oirschot, de St. Petrusbasiliek, te gaan. Hier zullen we op eigen gelegenheid een ronde moeten doen. Er is voldoende informatie voorhanden om toch iets van de geschiedenis en de aanwezige zaken te kunnen vertellen. Om ca. 15.30 uur worden we verwacht in het proeflokaal van 'In den Oirsprong' aan de Koestraat. Hier hebben we eerst een rondleiding door de brouwerij en het oude brouwershuis. Daarna kunnen we de heerlijke speciale bieren proeven, die men hier heden ten dage brouwt.
Tegen 17.00 uur is het weer tijd om via het fietspad over de Oirschotse Heide de terugweg richting onze hoge dorpen aan te vangen.
De kosten voor deze dag zijn € 20,00 p.p., die contant bij de koffie worden verrekend.
Aanmelden bij Marcel van Hest, tot 3 juli 2017 via

namens Heemkundekring De Hooge Dorpen.