Fietsen langs Historische Plekken

Op landelijk niveau wordt oktober als de Maand van de Geschiedenis onder de aandacht van het publiek gebracht. En op 14, 15 en 16 oktober zijn de Nationale Archeologie Dagen. Binnen dit kader is Heemkunde Vereniging De Hooge Dorpen voornemens een korte historische fietstocht door de drie dorpen van de voormalige gemeente Vessem te organiseren. Te beginnen dit jaar op 15 oktober, met als mikpunt Knegsel: Vanuit Vessem fietsen we via Toterfout en Zandoerle naar de interessantste plekken in Knegsel. Om vervolgens langs Hoogeloon naar Vessem terug te keren. En wie weet krijgt dit initiatief, bij een goed verloop, een jaarlijks vervolg met beurtelings een tocht door Vessem of Wintelre.

Behalve voor haar eigen leden is deze tocht ook toegankelijk voor andere belangstellenden. Gezien het karakter van de tocht wordt er op diverse plekken gestopt om uitleg te geven over de historische betekenis van die plek. Het tempo wordt aangepast aan het beoogde doel met een breed publiek: een rustig tempo, met gewone fietsen door iedereen te volgen. Niet alle gebruikte wegen zijn verhard. Vooraf wordt nagegaan of deze op die bewuste dag goed te berijden zijn. Mensen met een E-bike zijn welkom, maar worden geacht hun tempo aan te passen.
Om dit goed te kunnen organiseren willen de organisatoren ongeveer weten hoeveel deelnemers ze mogen verwachten. Vandaar het verzoek u van te voren aan te melden, indien mogelijk.
Hieronder treft u een lijst met gegevens aan:

• Datum: zaterdag 15 oktober 2016. Start: 13.30u. Eindtijd: +/- 16.30u.
  • Start- en finishplaats: Jacobushoeve, Jan Smulderstraat 4, Vessem.
  • Afstand: 19,5 km.
  • Gratis deelname.
  • Onderweg is er een koffiepauze (na 12 km). Kosten zijn voor eigen rekening.
  • Voor verdere inlichtingen: zie bij inschrijving.
  • Inschrijving: Henk van Dooren, 040-2051284; e-mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Henk van Dooren, Mat Theunissen.